Zarządzanie Talentami - etap II
CEL SZKOLENIA
- Dostarczenie uczestnikom narzędzi do skutecznego identyfikowania i rozwijania swoich Mocnych Stron w oparciu o talenty Gallupa.
- Dostarczenie wiedzy na temat cech talentów, ich zależności i wpływu na siebie nawzajem.
- Odkrycie obszarów zawodowych, w których praca nad umacnianiem i rozwojem mocnych stron będzie możliwa.
- Zbudowanie planów rozwoju osobistego i podniesienia kompetencji w organizacjiw oparciu o mocne strony i talenty.
- Dostarczenie narzędzi do efektywnego bycia liderem w organizacji.
- Zbudowanie świadomości, na czym polega efektywna współpraca różnych talentów w różnorodnych zespołach.
- Dostarczenie narzędzi efektywnego zarządzania sobą w zmianie.
Szkolenie trwa 2 dni, 14 godzin dydaktycznych
- PO SZKOLENIU UCZESTNIK UMIE/WIE
- Wie, czym są mocne strony.
- Rozumie, w jaki sposób talenty wpływają na siebie nawzajem, co je uruchamia, co jest motorem działania.
- Rozumie, jak talenty wpływają na rolę w zespole i odnajdywanie się w różnorodnych zespołach.
- Wie, kim jest lider w zespole i rozumie jego rolę.
- Umieć świadomie zarządzać swoimi talentami i mocnymi stronami i wie jak wykorzystać je w budowaniu różnorodnych zespołów.
- Wiem, jak zarządzać potencjałem różnorodnych talentów.
- Rozumie zależność między talentem a inteligencją emocjonalną.
- Rozumie zależność między talentem a rozwijaniem poczucia własnej wartości.
- Wie, jak motywować siebie i innych w zależności od przejawianych talentów.
- Rozumie, czym jest zespół i jakimi wartościami się kieruje.
BLOK I JA i moje mocne strony.
- Określ, przeanalizuj i nazwij precyzyjnie swoje Mocne Strony. Cztery oznaki silnej strony.
- Uchwyć momenty, w których uruchamiają się mocne strony i działają w praktyce zawodowej i życiu prywatnym.
- Czym jest osobowość człowieka, jak się zmienia i jak ją świadomie kształtować?
- Jak zbudowany jest mechanizm działania mocnej strony? Co go uruchamia i co nim kieruje?
- Co mnie wzmacnia w mojej mocnej stronie, a co mnie osłabia?
- Jak rozpoznawać mocne strony u innych? Rozmowa, test pytań.
BLOK II Moje mocne strony w działaniu w zespole. Moje słabe strony.
- Jakie są moje wartości osobiste, jak wpływają na relację z samym sobą i innymi?
- Jak działają moje mocne strony w zespole? Co je uruchamia, a co je blokuje?
- Działania we współpracy z innymi, które mnie budują i wybitnie rozwijają.
- Jakich działań unikam i co z tego wynika, dla mnie i dla zespołu?
- Jakie są moje dominujące słabe strony?
- Jak moje mocne strony i słabe strony wpływają na sposób budowania relacjiz innymi?
BLOK III Moje mocne strony i komunikacja.
- Mój dominujący styl komunikowania się z samym sobą. Dialog wewnętrzny.
- Moje głębokie przekonania o samym sobie, które mnie „budują” lub „rujnują”.
- Monolog wewnętrzny. Język komunikacji wewnętrznej.
- Emocje, jakie towarzyszą mi najczęściej w działaniu. Czym są, skąd się biorą, jak je wykorzystać?
- Określenie poziomu inteligencji emocjonalnej, test EQ.
- Moje mocne i słabe strony, a zjawisko asertywności.
- Język wspierający efektywne zarządzanie zmianą.
BLOK IV Bycie liderem.
- Lider czyli kto?
- Cechy lidera.
- Rola i zadania lidera.
- Czy jestem liderem efektywnie wykorzystującym swoje talenty i mocne strony?
- Lider na Zielonej Ścieżce.
BLOK V Plan rozwoju osobistego i zawodowego. Wizja siebie.
- Mapa siebie. Określenie krótkoterminowych i długoterminowych celów osobistych.
- Zarządzanie zmianą. Etapy, szanse i zagrożenia.
- Plan rozwoju osobistego, kierunki preferowanych szkoleń
- Jak budować równowagę osobistą w zarządzaniu sobą?
- Monolog wewnętrzny wspierający etapy zmiany osobistej.
- Techniki relaksacyjne i równoważące koncentrację i uwagę.
- Jak warto cieszyć się z sukcesu?
BLOK VI Wizja zespołu. Zespół czyli MY
- W jaki sposób budujemy nasz zespół? Zasady budowania zespołu i etapy jego rozwoju.
- Co nas wzmacnia a co nas osłabia? Sytuacje trudne, blokady w komunikacji.
- Talenty i mocne strony w zespole - jak możemy efektywnie współpracować? W jaki sposób dopasowywać się talentami? Studia przypadków.
- Efektywne motywowanie siebie i innych w zespole.
ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA - PRACA Z REFLEKSJĄ OSOBISTĄ
- Trener Anna Hildebrandt-Mrozek https://movusmovere.pl/move_us/o-nas/
- Każdy z uczestników po zakończeniu szkolenia otrzyma zaświadczenie zgodne z rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652).