Zarządzanie Talentami - etap II

CEL SZKOLENIA 

  • Dostarczenie uczestnikom narzędzi do skutecznego identyfikowania i rozwijania swoich Mocnych Stron w oparciu o talenty Gallupa.
  • Dostarczenie wiedzy na temat cech talentów, ich zależności i wpływu na siebie nawzajem.
  • Odkrycie obszarów zawodowych, w których praca nad umacnianiem i rozwojem mocnych stron będzie możliwa.
  • Zbudowanie planów rozwoju osobistego i podniesienia kompetencji w organizacjiw oparciu o mocne strony i talenty.
  • Dostarczenie narzędzi do efektywnego bycia liderem w organizacji.
  • Zbudowanie świadomości, na czym polega efektywna współpraca różnych talentów w różnorodnych zespołach.
  • Dostarczenie narzędzi efektywnego zarządzania sobą w zmianie.

   Szkolenie trwa 2 dni, 14 godzin dydaktycznych

  • PO SZKOLENIU UCZESTNIK UMIE/WIE
  1. Wie, czym są mocne strony.
  2. Rozumie, w jaki sposób talenty wpływają na siebie nawzajem, co je uruchamia, co jest motorem działania.
  3. Rozumie, jak talenty wpływają na rolę w zespole i odnajdywanie się w różnorodnych zespołach.
  4. Wie, kim jest lider w zespole i rozumie jego rolę.
  5. Umieć świadomie zarządzać swoimi talentami i mocnymi stronami i wie jak wykorzystać je w budowaniu różnorodnych zespołów.
  6. Wiem, jak zarządzać potencjałem różnorodnych talentów.
  7. Rozumie zależność między talentem a inteligencją emocjonalną.
  8. Rozumie zależność między talentem a rozwijaniem poczucia własnej wartości.
  9. Wie, jak motywować siebie i innych w zależności od przejawianych talentów.
  10. Rozumie, czym jest zespół i jakimi wartościami się kieruje.

 BLOK I                      JA i moje mocne strony. 

  • Określ, przeanalizuj i nazwij precyzyjnie swoje Mocne Strony. Cztery oznaki silnej strony.
  • Uchwyć momenty, w których uruchamiają się mocne strony i działają w praktyce zawodowej i życiu prywatnym.
  • Czym jest osobowość człowieka, jak się zmienia i jak ją świadomie kształtować?
  • Jak zbudowany jest mechanizm działania mocnej strony? Co go uruchamia i co nim kieruje?
  • Co mnie wzmacnia w mojej mocnej stronie, a co mnie osłabia?
  • Jak rozpoznawać mocne strony u innych? Rozmowa, test pytań.

BLOK II         Moje mocne strony w działaniu w zespole. Moje słabe strony.

  • Jakie są moje wartości osobiste, jak wpływają na relację z samym sobą i innymi?
  • Jak działają moje mocne strony w zespole? Co je uruchamia, a co je blokuje?
  • Działania we współpracy z innymi, które mnie budują i wybitnie rozwijają.
  • Jakich działań unikam i co z tego wynika, dla mnie i dla zespołu?
  • Jakie są moje dominujące słabe strony?
  • Jak moje mocne strony i słabe strony wpływają na sposób budowania relacjiz innymi?

BLOK III        Moje mocne strony i komunikacja.

  • Mój dominujący styl komunikowania się z samym sobą. Dialog wewnętrzny.
  • Moje głębokie przekonania o samym sobie, które mnie „budują” lub „rujnują”.
  • Monolog wewnętrzny. Język komunikacji wewnętrznej.
  • Emocje, jakie towarzyszą mi najczęściej w działaniu. Czym są, skąd się biorą, jak je wykorzystać?
  • Określenie poziomu inteligencji emocjonalnej, test EQ.
  • Moje mocne i słabe strony, a zjawisko asertywności.
  • Język wspierający efektywne zarządzanie zmianą.

BLOK IV       Bycie liderem.

  • Lider czyli kto?
  • Cechy lidera.
  • Rola i zadania lidera.
  • Czy jestem liderem efektywnie wykorzystującym swoje talenty i mocne strony?
  • Lider na Zielonej Ścieżce.

BLOK V        Plan rozwoju osobistego i zawodowego. Wizja siebie.

  • Mapa siebie. Określenie krótkoterminowych i długoterminowych celów osobistych.
  • Zarządzanie zmianą. Etapy, szanse i zagrożenia.
  • Plan rozwoju osobistego, kierunki preferowanych szkoleń
  • Jak budować równowagę osobistą w zarządzaniu sobą?
  • Monolog wewnętrzny wspierający etapy zmiany osobistej.
  • Techniki relaksacyjne i równoważące koncentrację i uwagę.
  • Jak warto cieszyć się z sukcesu?

BLOK VI       Wizja zespołu. Zespół czyli MY

  • W jaki sposób budujemy nasz zespół? Zasady budowania zespołu i etapy jego rozwoju.
  • Co nas wzmacnia a co nas osłabia? Sytuacje trudne, blokady w komunikacji.
  • Talenty i mocne strony w zespole - jak możemy efektywnie współpracować? W jaki sposób dopasowywać się talentami? Studia przypadków.
  • Efektywne motywowanie siebie i innych w zespole.

 ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA - PRACA Z REFLEKSJĄ OSOBISTĄ 

  • Trener Anna Hildebrandt-Mrozek https://movusmovere.pl/move_us/o-nas/
  • Każdy z uczestników po zakończeniu szkolenia otrzyma zaświadczenie zgodne z rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 1632).