Zarządzanie sobą w czasie

Cele szkolenia:

  • Zapoznanie uczestników z umiejętnościami zarządzania sobą w czasie, organizowaniai planowania
  • Rozwinięcie umiejętności ustalania priorytetów i koncentrowania działań na osiąganiu zamierzonych rezultatów
  • Przedstawienie metod radzenia sobie ze złodziejami czasu
  • Poznanie metod pozwalających na przeprowadzanie efektywnych spotkań zespołu

 Po zakończeniu szkolenia uczestnicy:

  • Będą potrafili efektywnie zarządzać sobą w czasie
  • Będą umieli stosować metody i techniki pomocne przy wyznaczaniu celów i priorytetów
  • Nabędą umiejętności efektywnego delegowania zadań
  • Nabędą umiejętność prowadzenia uporządkowanych i skutecznych spotkań z zespołem

 Program szkolenia                                                                                                      

  1. Analiza czasu
    • Sporządzanie budżetu czasu – na co zużywamy nasz czas?
    • Diagnozowanie złodziei czasu
    • Sposoby radzenia sobie z największymi złodziejami czasu
  2. Proces wytyczania celów i priorytetów
    • Warunki poprawnego definiowania celów
    • Formuła warte
    • Pisemne ustalanie celów
    • Kontrola i weryfikacja celów
    • Metody wyznaczania celów krótkoterminowych i perspektywicznych
    • Techniki ustalania ważności zadań
  3. Efektywne zarządzanie swoją pracą w planowaniu przebiegu dnia
    • Ile czasu należy poświęcać na planowanie swoich codziennych czynności
    • Jak ustalać priorytety pod względem ich pilności i ważności?
    • Organizacja pracy poprzez planowanie efektywnych bloków pracy
    • Krzywa sprawności
    • Plan działania
    • Tabela spędzonego czasu
  4. Przeszkody w zarządzaniu sobą w czasie
    • Jak realistycznie budować swój plan czasowy?
    • Wypracowanie efektywnych strategii przeciwdziałania zakłóceniom w pracy
    • Kontrola i wpływ jako czynniki niwelujące powstawanie barier czasowych
    • Strategie odkładania spraw na później
  5. Delegowanie zadań
    • Korzyści z delegowania
    • Poziomy delegowania
    • Przyczyny niedelegowania
    • Problemy z delegowaniem i jak je rozwiązywać
    • Tworzenie harmonogramu zadań
  6. Przeprowadzanie spotkań z zespołem – zarządzanie czasem zespołu
    • Problemy ze spotkaniami
    • Jak prowadzić skuteczne spotkania
    • Typowe problemy podczas spotkań i metody ich rozwiązywania
    • Moderowanie spotkania
    • Techniki prowadzenie zebrań tematycznych i organizacyjnych
    • Tworzenie harmonogramów spotkania
    • Przygotowanie list kontrolnych oraz arkuszy roboczych

 

  • Czas trwania szkolenia 2 dni - 14 godzin zajęć dydaktycznych