Etyka zawodowa

  • Badania potwierdzają, że zachodzi pozytywna korelacja między naciskiem  kierownictwa organizacji na postępowanie etyczne, a motywacją pracowników i wynikami osiąganymi przez organizację.
  • Odpowiedni poziom wiedzy i świadomość pracowników oraz kierownictwa z zakresu etyki minimalizują ryzyko wystąpienia nieprawidłowości w funkcjonowaniu organizacji
  • Pierwszym krokiem w kierunku zwiększenia świadomości wśród kierownictwa i pracowników jest przeprowadzenie szkoleń z zakresu etyki i postępowania etycznego
  • Bardzo często podczas szkoleń pracownicy po raz pierwszy zapoznają się oczekiwanymi postawami etycznymi.

 Cel  :                                                                                        

  • Wyposażenie pracowników w odpowiednią wiedzę dotyczącą etyki i moralności.
  • Podniesienie poziomu zrozumienia funkcji standardów etycznych i rozwiązań systemowych służących budowaniu odpowiedniej kultury etycznej w organizacji

 Program szkolenia (wykład + warsztaty)

  • Etyka - moralność – obyczaje - uregulowania prawne.
  • Normy społeczne, wartości etyczne, ocena moralna , kategoria odpowiedzialności.
  • Etyka-moralność.
  • Etyczna organizacja – etyczny pracownik.
  • Dlaczego organizacja powinna być etyczna?
  • Wartości etyczne w organizacji – wyniki badań.
  • Rola, funkcje kodeksu etycznego w organizacji, analiza zapisów kodeksu etycznego.

Cel :  pokazanie ważności  i korzyści  współpracy z zespołem świadomym funkcjonujących norm etycznych, obyczajowych  i prawnych w społeczeństwie.

  •  Warsztaty: ankieta dotycząca dojrzałości  etycznej organizacji oraz analiza zapisów kodeksu etycznego.

 Główne korzyści                                                                       

  • wzrost świadomości i wiedzy na temat etycznych postaw w miejscu pracy
  • pokazanie ważności ujednolicenia podejścia i rozumienia właściwych postaw etycznych w organizacji
  • ukierunkowanie pracowników na identyfikację z wartościami organizacji
  • budowanie świadomości oraz poczucia odpowiedzialności za miejsce pracy
  • wypełnienie regulacyjnego obowiązku wyposażenia pracowników w wiedzę etyczną
  • kształtowanie właściwej kultury organizacji

Cenna wiedza na temat:

  • Roli norm etycznych i obyczajowych w dobrym funkcjonowaniu społeczeństwa i organizacji,
  • funkcji kodeksów etyki w organizacji,
  • budowania korzystnych relacji  i wzajemnego zaufania w zespole

Czas trwania szkolenia 2 dni - 14 godzin zajęć dydaktycznych 

Każdy z uczestników po zakończeniu szkolenia otrzyma zaświadczenie zgodne z rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 1632).